• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حذف مالیات بر ارزش افزوده فرش توسط مجلس برای بافندگان فرش باعث رونق تولید و اشتغال می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از گزارش ایلنا ، فرحناز رافع در جمع تولیدکنندگان فرش دستباف بروجرد در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت : از دیگر اقدامات خوب تمدید معافیت‌های مالی و پیشنهاد و تصویب بازرسی بیمه با حضور نماینده صمت و اتحادیه بود که توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

وی افزود: از سال ۹۸ به ازای حذف هر ۲ نفر بافنده فرش که بازنشست می‌شدند، یک نفر باید جایگزین می شد، در کل کشور این اتفاق رقم نمی‌خورد از سال ۱۴۰۰ به ازای هر یک نفر حذف یک نفر بیمه می‌شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را بیمه کردیم و اگر در استان و شهرستانی این رخ نداده بررسی کنند.

رافع افزود: در حوزه بیمه بافندگان فرش یکی اینکه بیمه عشایر و روستایی است، که اگر بیمه عشایر روستایی نشوید سن بالا می رود و بیمه نمی شوید اما می توانید پس از چند سال صندوق بیمه خود را تغییر دهید و اگر بیمه نباشید مستمری ندارید پس مزایای خوبی دارد و فقط درمان ندارد که بیمه تکمیلی درست کردیم که استقبال نشد.

وی اظهار کرد: پیشران هنر صنعت فرش، صادرات است و ایجاد ارزش برای برند کردن نقش و هنر قالی و باید در پارک علم و فناوری انجام شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: وظیفه پارک علم و فناوری ایجاد شبکه بازار، توسعه صادرات است که در فنی حرفه‌ای کارهای خوبی در مهارت آموزی صورت گرفته است و باید از علم نوین استفاده کرد.

رافع افزود: در جهانی زندگی می کنیم که علم به سرعت نور حرکت می کند و فرش جدای از این نیست و فرش باید در کل زنجیره از هوش مصنوعی استفاده کند.

وی اضافه کرد: در بروجرد شرکت‌های دانش بنیان کمک کنند، پارک‌های علم و فناوری و صنعت به صورت خاص با مدیریت فرمانداری که برای احیای یکی از مواد رنگ زا(نیل) کار می کنند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال کنفرانس علمی زنجیره ارزش تامین و تولید را داریم و در بروجرد شرکت های دانش بنیان در این زمینه ایجاد شود تا بتوانیم مواد رنگ زا تولید کنیم.

رافع افزود: در صنایع جانبی فرش ۳۱ صنعت وجود دارد، انجمن طرح فرش لرستان در بروجرد راه اندازی شود و اگر این انجمن ها شکل بگیرد می توان کمک های خوبی کرد.

وی اظهار کرد: در صنعت فرش دستباف باید زنان کارآفرین هنرمند شکل بگیرد و پیام زنان ایران صلح برای همیشه است چون زنان ما هزاران سال پیش به صورت ذهنی طراحی فرش می کردند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: باید بر روی طرح‌ها ارزش افزوده ایجاد کرد و طراحی فرش و داستان سرایی برای فرش بسیار مهم است، در این دولت اتفاقات بزرگی برای توسعه صادرات فرش رخ داد که می تواند امید بخش باشد

 

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه