• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

طرح فرش دست بافت با عنوان آرش کمانگیر نخستین بار در مرکزملی فرش ایران به نام خانم " منیره نظری" هنرمند وفرش باف آملی نیز به ثبت رسید.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از گزارش خبرنگار مهر، منیره نظری طراح این فرش، هدف از این اقدام را شناساندن و معرفی پیشینه تاریخی وفرهنگ کهن شهرستان آمل ونیز هنر ایرانی در تولید وبافت فرش‌های سنتی اعلام کرد.

وی افزود: این فرش ۳ متری با ۸۶ رنگ طبیعی وشیمیایی و با استفاده از نخ‌های ابریشم به همت ۵ بانوی فرش باف آملی دیگر به صورت هنرمندانه‌ای بافته شده است. این هنرمند آملی درتشریح نمادهای بکاررفته دراین تابلو فرش دست بافت گفت، عکس " آرش کمانگیر" به عنوان تصویر اصلی فرش است و درپشت آن کوه دماوند به همراه اشعاری از شاعران نامدار ایرانی در وصف حماسه‌های آرش کمانگیر سرودند، نقش بسته است.

نظری افزود: برای طراحی و رنگ آمیزی فرش حدود یک سال و برای بافت آن نیز یکسال زمان برده است. بافت فرش جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطراین هنرمند آملی که تاکنون در بیش از ۱۵ نمایشگاه بین المللی فرش دست بافت داخلی وخارج از کشور شرکت داشته، تابلو فرش ویژه جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ کشور قطر نیزتولید وبافته است.

نظری گفت: فرش جام جهانی پیام آور صلح جهانی بوده و برای بافت آن از نقوش سنتی فرش بهره گرفته شده که شامل اطلاعات اصلی جام جهانی در ادوار گذشته بوده و رنگرزی آن نیز حرفه‌ای و نیمه گیاهی بوده است.

وی افزود: دراین تابلو فرش ۳ متری، پرچم ۳۲ کشور شرکت کننده درجام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر با همکاری ۵ بافنده فرش آملی بافته وتوسط یکی از شرکت‌های داخلی که سفارش دهنده آن بوده، تحویل امیرقطر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل هم با قدردانی از اقدام ارزشمند جوان خوش ذوق این شهر در بافت این فرش نفیس با هدف شناساندن هنر اصیل این منطقه گفت: برای حفظ وماندگار سابقه تاریخی واصالت فرهنگی هرمنطقه، احیای آئین‌ها، رسوم و هنرهای به جای مانده از گذشته‌ها وتوجه به افرادی که به هر نحوی اسطوره ونماد شخصیتی برای مردم بودند، باید بازگو ونسل به نسل منتقل شود.

امیرامیرنیا افزود: اثابت شایستگی وتوانمندی هنر هنرمندان ایرانی در قالب تولیدات خاص ازجمله فرش دست بافت ایرنای ونمایش آن در آوردگاه جام جهانی که مهمترین رویداد ورزشی بعد از المپیک محسوب می‌شود، ارزشمند ومی تواند الگویی برای هنرجویان جدید این رشته ودیگر رشته‌ها با توجه به موقعیت زمانی در ارائه کارهای فاخر دیگر باشد.

 

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه