• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

رئیس اتحادیه فرش دستباف سنندج از روند کاهشی بافنده های بیمه شده فرش دستباف در کردستان خبر داد و گفت: تامین اجتماعی به بهانه کمبود اعتبار هر سال شمار بیمه شدگان را کاهش می دهد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران،به نقل از خبرگزاری بازار،محمد وکیلی در گفتگو ضمن اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه فرش دستباف، اظهار کرد: فرش کردستان با برندهای جهانی یکی از ظرفیت های مهم در راستای ایجاد اشتغال و رونق صادرات به شمار می رود ولی متاسفانه مشکلات پیش روی این ظرفیت مهم همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر به عنوان عضو اتحادیه فرش دستباف سنندج فعالیت می کنند ولی در مجموع بین چهار تا پنج هزار نفر از فعالان عرصه فرش دستباف با اتحادیه ارتباط و همکاری دارند.

رئیس اتحادیه فرض دستباف سنندج بیان کرد: در چند سال گذشته شمار افراد بیمه شده در حوزه فرش دستباف در استان کردستان به بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسید ولی متاسفانه طی سالهای اخیر این میزان به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به دلایل کاهش شمار بیمه شدگان فرش دستباف در استان کردستان، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی به بهانه کمبود اعتبار هر سال شماری از افراد بیمه شده را از تحت پوشش خارج می کند و پیگیری های ما در راستای رفع این مشکل تاکنون خروجی مشخصی نداشته است.

وکیلی با اشاره به پیگیری ها و نامه نگاری های صورت گرفته با مسئولان دولتی استانی و حتی کشوری در راستای رفع مشکل بیمه شدگان فرش دستباف در استان کردستان، عنوان کرد: متاسفانه پاسخگو نبودن مسئولان در راستای رفع مشکل بیمه فعالان فرش دستباف باعث می شود تا در آینده ای نه چندان دور از صنعت بسیار مهم و تاثیرگذار به سمت نابودی سوق داده شود.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته بیش از ۴۰ کارگاه تولید فرش دستباف در شهرستان سنندج فعالیت داشتند، افزود: به دلیل نبود حمایت های لازم در حال حاضر اکثر این کارگاه ها تعطیل شده و یا راکد هستند و این روند باعث بیکاری شمار زیادی از فعالان فرش دستباف در استان شده است.

رئیس اتحادیه فرش دستباف شهرستان سنندج به دیگر مشکلات پیش روی این صنعت در استان کردستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه ورود نقشه های جدید و بدون اصالت باعث شده است تا جایگاه و منزلت فرش دستباف کردستان خدشه دار شود و ادامه این روند نیز بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از علاقمندان به فرش دستباف کردستان، خواستار نقشه های قدیمی و با اصلت از جمله کلاه فرنگ هستند، اظهار کرد: متاسفانه امروز کمتر افرادی در سطح استان در زمینه تولید این نقشه های با اصالت و قدیمی فعالیت دارند.

وکیلی خواستار قطع دست دلالان در عرصه فرش دستباف کردستان شد و افزود: حمایت برای راه اندازی بازارهای فروش و فروشگاه های معتبر یکی از راهکارهای اصلی در راستای مقابله با حضور افراد دلال و واسطه در صنعت فرش دستباف کردستان است.

وی با بیان اینکه امروز صنعت فرش کردستان در بازارهای جهانی خریدار دارد، بیان کرد: بخش زیادی از بازار کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی شناخت کاملی از صنعت فرش کردستان دارد ولی متاسفانه ما از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده و تمامی سود حاصل از این مهم به جیب افراد واسطه می رود.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه