• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

جلسه هم اندیشی فعالان حوزه هنر فرش دستباف استان در اتاق بازرگانی تبریز و بر ضرورت معرفی فرش تبریز در رقابت های جام جهانی فوتبال تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از گزارش خبرنگار بازار، جلسه هم اندیشی فعالان حوزه هنر فرش دستباف استان در راستای حفظ و ارتقای هنر فرش دستباف و بررسی مسائل و مشکلات جاری این بخش در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابوالفتح ابراهیمی، نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه هنر فرش دستباف، شناسنامه و هویت هنری کشور و منطقه است، اظهار نمود: این هنر در سال‌های اخیر دچار مشکلات عدیده‌ای شده است که امیدواریم با مشارکت اتاق و تشکل‌های تخصصی با صدای واحد در مطالبه‌گری و تصمیم‌سازی در راستای حل و رفع مشکلات این بخش اقدام موثر انجام دهیم.

احد هریسچیان، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان اهم مطالبات اعضای این اتحادیه را عبارت از مشکل بازگشت ارز صادراتی و درخواست حذف پیمان سپاری ارزی صادرات فرش، بحث حمایت جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، مساعدت رایزنان بازرگانی در بازارشناسی، مساعدت دولت در هزینه های بازاریابی و تبلیغات در خارج، وضع مشوق‌های صادراتی عنوان نمود.

جعفر محرم پور، دبیر اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم تحول‌گرایی در حوزه فرش دستباف گفت با پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و همراهی و مشارکت تشکل‌های تخصصی این حوزه، دبیرخانه فرش دستباف با محوریت اتاق بازرگانی تبریز ایجاد خواهد شد تا موازی‌کاری‌ها و حرکت‌های جزیره‌ای فعالان و تصمیم‌سازان این حوزه به صدای واحد و مطالبه‌گری موثر تبدیل شود.

فرشکاران، عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان، مهمترین عامل حفظ و ارتقای هنر فرش دستباف را انسجام صنوف فعال در فرش دستباف اعم از بافندگان، طراحان، فروشندگان مصالح، تجار و ... عنوان نمود.

دراین جلسه، نمایندگان جامعه قالی استان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در راستای حفظ و ارتقای هنر قالی دستباف پرداختند و عناوین اهم مطالبات این بخش را: کاهش تعرفه‌های واردات مواد اولیه فرش دستباف، لزوم حمایت دولت از قالی دستباف در برابر قالی‌های ربات‌باف به عنوان تهدید این هنر، لزوم استفاده از فناوری های جدید منجمله توکن‌های ان.اف.تی (NFT) و فضای متاورس در راستای شفافیت و کاهش تقلب در بازار خرید و فروش دستباف ایرانی، ایجاد کارگوی هوایی در استان و بسترهای اجرایی برای صادرات فرش از فرودگاه تبریز، لزوم تطبیق با سلائق بازارهای هدف در کنار حفظ اصالت فرش، بازار شناسی، بازارسازی و شناخت رقبا در بازارهای هدف، ایجاد المان‌های شهری و نام‌گذاری یکی از معابر یا میادین به نام قالی در شهرهای استان عنوان شد.

همچنین در این جلسه بهره‌مندی از رویداد جام جهانی فوتبال در راستای معرفی و فروش قالی استان، لزوم توجه به انبوه‌بافی و تشکیل مجتمع‌های تولید قالی، تامین منابع کمک دولتی بیمه تامین اجتماعی و توسعه شمول آن به بیش از ۵ نفر در کارگاه‌ها، عدم درخواست مابه‌التفاوت ارزی در شرایط معافیت پیمان‌سپاری صادرات قالی در سال‌های گذشته، لزوم اصلاح ساختار مرکز ملی فرش ایران و واگذاری مدیریت آن به متخصصین جامعه فرش دستباف عنوان شد.

 

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه