• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دستباف ایران گفت: این صنعت فاخر در طول 2 دهه اخیر به شدت در همه ابعاد بیمه‌ای، تسهیلات و تولید مورد بی مهری قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران،عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از برخی مسئولان دولتی به خاطر افزایش 500 درصدی حق حضور صنعت فرش در نمایشگاه فرش دستباف انتقاد کرد و خواستار تجدید نظر در این هزینه شد.

 به گفته وی،‌ هنر صنعت فرش دستباف یکی از فاخرترین کالای تولیدی کشور است و از همه ابعاد صادراتی، اشتغال‌زایی، ارز آوری و فرهنگی همواره در طول تاریخ دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و همچمنان این جایگاه را داراست، اما این صنعت فاخر در طول 2 دهه اخیر به شدت در همه ابعاد بیمه‌ای، تسهیلات و تولید مورد بی مهری دولت مردان قرار گرفته است.

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پس از 2 سال انتظار و با رفع محدودیت‌ها و الزامات کووید 19،بزرگترین و متنوع ترین نمایشگاه فرش دستباف قرار است برای بیست و نهمین بار در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در یکم شهریور ماه برگزار شود، اما متاسفانه وزارت صمت به جای حمایت از تولید کنندگان برای مشارکت اثر بخش در این نمایشگاه بزرگ ، در اقدامی ناروا هزینه نمایشگاه را 500 درصد یعنی 5 برابر 2 سال قبل  تعیین کرده است.


وی گفت: اعمال این هزینه سنگین به بدنه نحیف تولید کنندگان فرش دستباف واقعاً می تواند اقدامی ضد تولید ملی  محسوب شود و بسی جای تاسف دارد که  وزارت صنعت ، معدن و تجارت که خود متولی فرش دستباف کشور است، پرچم دار این بی مهری است.


به گفته بهرامی،‌ فرش دستباف چند سالی است که از طرف دولت متخاصم آمریکا تحریم شده است. از طرفی با بی مهری دولت مردان با تحریم های داخلی از جمله عدم اجرای بیمه قالیبافان، اجرای تعهد ارزی، افزایش قیمت مواد اولیه وحالا هم افزایش چند صد در صدی هزینه، حضور در نمایشگاه تهران را به آن اضافه کرده است.

مدیر عامل اتحادیه فرش دستباف در پایان گفت: از دولت کریمه  انتظار داریم این  کالای فاخر را بیش از این به انزوا نکشانند، از دولت مردان و وزیر صمت انتظار داریم، حداقل اگر در برگزاری  بهتر این نمایشگاه بزرگ فرش دستباف جهان کمک نمی‌کنند، حتی الامکان در تعیین هزینه حضور در نمایشگاه تجدید نظر کنند و زمینه را برای حضور حداکثری تولید کنندگان فراهم کنند و آب در آسیاب دشمن نریزند.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه