• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

رئیس صادرکنندگان فرش دستباف همچنین بیان داشت: ما تشکل‌های بخش خصوصی هرگز نمی‌توانیم مسائلی نظیر تعرفه، نمایشگاه، تعهد ارزی و همچنین مرجوعی فرش را حل و فصل کنیم، این موضوع‌ها باید با مذاکره و از طریق دولت حل شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، احمد کریمی اصفهانی در اجلاسیه مجمع تشکل‌های فرش دستباف ایران در سالن جلسه‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قم اظهار داشت: مساله اصلی فرش صادرات است و تولید این محصول زمانی شکل می‌گیرد که از بازار مصرف پررونقی برخوردار باشد.
 وی با بیان اینکه جامعه فرش دستباف از ضعیف‌ترین قشرها به شمار می‌آیند افزود: اگر دل سوز فرش دستباف هستیم، باید به مساله صادرات توجه کنیم.

کریمی اصفهانی همچنین با تاکید بر اینکه فعالان فرش تنها قشری هستند که به جز افتخار هیچ چیز دیگری برای دولت نداشتند گفت: نشان تجاری فرش به صورت اختصاصی برای ایران است، ما نباید سنگ به سینه بزنیم، بلکه دولتمردان باید جلو بیفتند و اقدام‌های لازم را برای حل مشکلات فرش انجام دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برغم تلاش‌های بی‌وقفه تشکل‌های فرش هیچ خروجی و نتیجه‌ای برای این کالای مهم صادراتی به دست نیامده، ما باید جواب مخاطبان خود که در دیگر کشورها هستند را داده و سفارش‌گیری را سامان بدهیم.
کریمی اصفهانی با اشاره به کاهش قابل توجه حجم صادرات فرش دستباف کشور یادآور شد: در حالی که در سال ۷۳، درآمد حاصل از صادرات این کالا یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار و معادل ۴۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور بود، این رقم به کمتر از ۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه به غیر دولت هیچ کس دیگری امکان برداشتن موانع تولید و صادرات فرش را ندارد گفت: دولت باید به جای فرش ماشینی، فرش دستباف را مورد حمایت قرار دهد، چون بی‌توجهی به فرش دستباف، در دنیا تبعاتی را به همراه دارد، و به آن ضربه وارد می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار باشد، ما روزی را به عنوان روز ملی فرش داشته باشیم، این روز فقط باید مختص فرش دستباف باشد.
رئیس صادرکنندگان فرش ضرورت ارائه تسهیلات مورد نیاز به فرش دستباف را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: رقبای فرش دستباف ایران از سوی دولت‌های خود تسهیلات خوبی را دریافت می‌کنند، همچنین بخشی از هزینه‌های نمایشگاه‌های فرش نیز از طرف دولت‌ها تامین می‌شود.

سومین مجمع تشکل‌های فرش دستباف ایران با مشارکت انجمن‌ها و اتحادیه‌های این حوزه از سه بخش بازرگانی، صنفی و تعاونی برگزار شد.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه