بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از اول شهریورماه تا هفتمین روز همین ماه در تهران برگزار خواهد شد. نمایشگاه با هدف رونق صنعت – هنر فرش دستباف ایران با حضور تولیدکنندگان داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

نمایشگاه فرش دستباف ایران به عنوان نمایشگاه تخصصی عرضه فرش دستباف، یکی از مهمترین و بزرگترین رویداد هنر- صنعت فرش دستباف در دنیا محسوب می‌شود.

مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی و برگزار کننده این رویداد مهم، امکانات و تسهیلات ویژه‌ای برای حضور بازرگانان فعال در زمینه خرید و فروش فرش دستباف در خارج از کشور فراهم کرده است.

در سال گذشته بازرگانانی از کشورهای آفریقای جنوبی، ژاپن، کرواسی، جمهوری چک، یونان، برزیل، هند، آلمان، دانمارک، صربستان، رومانی، اروگوئه، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، امارات، چین، کویت و سوئد از این نمایشگاه بازدید و خرید کردند.

پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران را استاد قباد شیوا از طراحان نامدار معاصر ایران طراحی کرده است. این سومین دوره پیاپی است که الگوی کلی پوستر نمایشگاه سالانه فرش دستباف ثابت است و تنها فرش درج شده روی این پوستر تغییر یافته است.

امسال فرش کاشان (صوف) با قدمتی بیش از یکصد سال در ابعاد ۱۰۳ در ۱۴۷ سانتیمتر و در حدود ۶ هزار گره در دسیمتر مربع، بر روی پوستر نمایشگاه بیست و پنجم نقش بسته است.

سال گذشته بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که به لحاظ وسعت بزرگترین نمایشگاه در همه دوره‌های پیشین بود در مساحتی بیش از 30 هزار مترمربع پذیرای بیش از 700 غرفه بود.

Graphic Design & Web Design By Hashei Design Studio