• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۴۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از فرش دستباف مددجویان این استان در بازارهای داخلی و خارجی به فروش رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل ازگزارش ایرنا، محمد عرب در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرد: تولید فرش یکی از عرصه‌های فعالیت مداوم خانواده‌های تحت حمایت در راستای رشد تولید است.

وی افزود: سال گذشته مددجویان این نهاد ۷۰۶ تخته فرش به متراژ سه هزار و ۳۱۸ متر مربع تولید کردند که این تولیدات به ارزش ۱۴۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به بازار عرضه شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی کمیته امداد در ایجاد طرح‌های قالی‌بافی است و پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت برای انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط کمیته امداد طرح راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح، ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت نظارت دارد و پس از اتمام بافت ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجو توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.

عرب اضافه کرد: صنعت قالی‌بافی میراث گذشتگان است که به نسل امروز منتقل شده و افراد علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده نیز کمک قابل توجهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‌این نهاد انجام می‌شود گفت: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‌سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش و برگزاری کلاس‌های ‌آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه