• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از برپایی نخستین نمایشگاه فرش دستبافت و صنایع دستی تا پنجم اسفندماه در ملایر خبر داد و گفت: شهرت فرش پیچ جوزان جهانی است و خیلی از فرش های ملایر در کشورهای اروپایی فروخته می شود.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از ایسنا، ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو اظهار کرد: در راستای سیزدهمین جشنواره زمستانی که در همدان در حال برگزاری است، به تبع در ملایر نیز برنامه هایی پیش بینی کردیم که یکی از این برنامه ها، نمایشگاه فرش دستباف و سایر هنرهای دستی است که در محل سرای فرهنگ و هنر شهرداری، واقع در خیابان شهید رجایی، روبروی کوچه زرینی تا پنجم اسفندماه نمایشگاه دایر است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه ۲۰ غرفه دارد و اکثراً شامل فرش های دستباف است که در شهرستان ملایر بافته می شود، گفت: در این غرفه ها فرش کسب و ننج، فرش پیچ جوزان، فرش نقش ماهی حسین آباد و ازندریان و در ابعاد مختلف تابلو فرش هایی که مربوط به ملایر و سایر شهرستان ها هستند، به نمایش گذاشته شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بحث میراث ناملموس تاکنون ۱۵ اثر از ملایر ثبت شده و سه اثر از آثاری که در لیست میراث ناملموس کشور در رشته‌های صنایع‌دستی ثبت شده، مربوط به فن بافت فرش هایی است که در شهرستان ملایر وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر افزود: فن بافت فرش پیچ جوزان و فن بافت فرش چهارچنگ روستای کسب و ننج امسال ثبت شده و فن بافت نقش ماهی مربوط به ازندریان و حسین آباد شاملو و روستاهای اطراف نیز در میراث ناملموس ثبت ملی شده اند.

وی ادامه داد: شهرستان ملایر به لحاظ داشته ها و فن ها و مهارت ها و نقشه های فرش در سطح کشور حرف برای گفتن دارد؛ چنان‌که شهرت فرش پیچ جوزان جهانی است و خیلی از فرش های ملایر در کشورهای اروپایی فروخته می شود.

جلیلی گفت: این نخستین نمایشگاه فرش است که برگزار می شود و امیدواریم که مردم استقبال کنند و برگزاری چنین نمایشگاه هایی تداوم پیدا کند و به نحو احسن و بهترین وجه بتوانیم این نمایشگاه را ادامه دهیم البته در کنار فرش، انواع صنایع دستی نیز در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که شامل انواع گلیم، سفال، منبت های ریز، کارهای چوبی و برجسته کاری های خراطی است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه یک کار مشارکتی با همکاری اداره صمت، شهرداری، اتاق اصناف، اتحادیه فرش و اداره میراث فرهنگی و سایر هنرمندان شهرستان بوده، شامل ۲۳ غرفه است و ۴۰ هنرمند در برپایی آن شرکت کردند و در صورت استقبال مردم این نمایشگاه تا ۱۵ اسفندماه تداوم خواهد یافت.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه