• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران  به نقل از ایسنا، تقی پورمحمودی در گفت و گو از گرانی و کمبود نخ و مواد اولیه برای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند و قیمت ها را هر روز بالا می برند و این موجب فشار مضاعف به قالیبافان این صنعت شده است.

وی همکاری نکردن بانک های عامل برای پرداخت وام به قالیبافان را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بانک های عامل از پرداخت وام به این قشرامتناع نموده و در حال حاضر اتحادیه بخاطر همکاری نکردن بانک ها نمی تواند وام های ضروری برای قالیبافان پرداخت کند.

پورمحمودی تعداد قالیبافان بیمه شده را فقط ۲۸۰۲ نفر اعلام کرد و گفت : متأسفانه از سال ۹۲ بیمه تامین اجتماعی قالیبافان قطع شده است و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند بودجه ندارند و چندین بار در این خصوص نامه نگاری شده و وعده هایی داده شد اما تاکنون عملی نشده است و این بی مهری ها نسبت به قالیبافان خوی در حال حاضر ادامه دارد .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی با بیان اینکه در شهرستان خوی تعداد ۶ هزار ۳۰۰ کارگاه قالیبافی مشغول کارهستند، تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول فعالیت و تولید فرش دستباف هستند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خوی همچنین گفت: در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بیش از یک هزار کارگاه قالیبافی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند .

پورمحمودی با بیان اینکه فرش ماهی تولید خوی جزو برند معتبر جهانی است که ثبت جهانی شده است، تصریح کرد : مشکلات قالیبافان نیازمند رسیدگی است لذا ضروری است مسئولین یاری‌گر قالیبافان صنعت فرش دستباف خوی باشند .

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه