• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران گفت: فرش، تنها حرفه مهم، پایدار و اقتصادی ایران بوده است که هنرمندان آن بخش عظیمی از تاریخ و فرهنگ ایران را بر دوش کشیده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران به نقل از ایسنا، شیرین صور اسرافیل، در نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی، اظهار کرد: فرش و هنرمندان آن هزاران سال بار عظیم و باشکوه فرهنگ کشور را به دوش کشیده‌اند در حالی که نامی از آنها در جایی نیست.

وی افزود: فرش نعمت بسیار با ارزشی است که کمتر شناخته و ارج گذاشته شده است و در طول ۴۰۰ سال گذشته که فرش ایران در اوج شکوفایی بود و حتی اکنون که این سرزمین انبوه بافندگان و قالیبافان را داشته و دارد، نامی باقی نمانده است.

 نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران، تصریح کرد: مسائلی که در تاریخ، فرهنگ و آزادگی این هنر نهفته است، انسان را به حیرت وادار می‌کند. حتی زمانی که مغول و تیمور و دیگر غارتگران بزرگ آمدند و این سرزمین را با خاک یکسان کردند، فرش، تنها حرفه مهم و پایدار بود که در زیرزمین خانه‌ها بافته شد و علاوه بر اداره زندگی، اقتصاد کشور را کمک کرد.

صوراسرافیل، با تقدیر از برگزار کنندگان آیین نکوداشت تأکید کرد: جایزه این آیین تجلیل را به طبقه محروم و گمنام فرش تقدیم می‌کنیم و امیدوارم این قشر از جامعه به جایگاه شایسته خود برسند.

وی گفت: رسالت مهم خود را شناسایی افراد گمنام و محروم حوزه فرش می‌دانم و هدف و آرزوی من همواره از طریق تألیفات، معرفی جامعه زحمتکش و پشتیبان فرش به ویژه ۳۰ حرفه وابسته و تولیدکنندگان آن بوده است.

نویسنده و پژوهشگر فرش دستباف ایران، افزود: در تمام این سال‌ها سعی کرده‌ام تا آنجا که می‌توانم انبوه طراحان، بافندگان و سایر افراد را معرفی و این حوزه را از گمنامی رها کنم.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه