• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

فعال صنعت فرش دستباف گفت: متاسفانه در کشور ما به کارگاههای خانگی تولید فرش دستباف بها داده نمی شود و به همین خاطر صنعت فرش در کشور ما در حال از بین رفتن است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، حسین جهانی فعال صنعت فرش در حاشیه حضور در نمایشگاه فرش دستباف در اردبیل در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه وجه متمایز فرش ایل قشقایی این است که نقشه خاصی ندارد گفت: این فرش ها بیشتر به شکل هندسی و البته نشات گرفته از ذهنیت بافنده است.

وی اظهار کرد: بافنده فرش قشقایی، با استفاده از تصورات خود و آن چیزهای که در پیرامون خود دیده اقدام به بافت فرش می کند و همین مسئله باعث می شود که این فرش ها همیشه زنده باشند.

فعال صنعت فرش با بیان اینکه فرش قشقایی و بختیاری بیشتر در کارگاههای خانگی بافته می شود گفت: در تولید یک فرش ۱۰ الی ۱۱ نفر به صورت مستقیم درگیر می شوند و این اهمیت توجه به این صنعت را نشان می دهد.

جهانی افزود: اگر دولت با دادن تسهیلات از کارگاههای خانگی تولید فرش حمایت کند قطعا می توانیم صنعت فرش را دوباره احیا کنیم.

وی با اشاره به حمایت دولت ترکیه از کارگاههای خانگی تولید قطعات خودرو گفت: متاسفانه در کشور ما به این کارگاهها بها داده نمی شود و به همین خاطر صنعت فرش در کشور ما در حال از بین رفتن است.

فعال صنعت فرش دستباف اظهار کرد: فرشهای تولیدی در کشور ما اعم از فرش قم، تبریز، بختیاری و ...، منحصر به فرد هستند و در دنیا خواهان دارندـ

جهانی در ادامه به فرش های دستباف اردبیل اشاره کرد و افزود: متاسفانه نقشه هایی که در اردبیل استفاده می شود به روز نیستند و به همان رویه ۳۰ سال پیش بافته می شوند.

وی افزود: فرش بختیاری نیز تا ۱۰ سال پیش شناخته شده نبود اما امروز این فرش در دنیا خواهان دارد.

فعال صنعت فرش به بالا بودن قیمت فرش و مواد اولیه نیز اشاره کرد و گفت: قطعا ما هم دوست داریم قیمت فرش پایین باشد تا همه مردم بتوانند از این فرش ها استفاده کنند

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه