• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری از فعالیت بافندگان فرش نذری در این استان خبر داد و گفت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش فعالیت کارگاه‌های قالیبافی استان شده است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، علی کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به جزئیات اجرای طرح «بافت فرش نذری» در این استان اشاره و اظهار کرد: این طرح در چهارمحال و بختیاری با کمک بانوان بافنده پنج شهرستان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه شهرستان فارسان و کیار طی چند ماه اخیر به اجرای طرح «بافت فرش نذری» پیوستند، عنوان کرد: در این طرح بافندگان فرش به‌منظور تأمین هزینه ساخت صحن‌های عتبات عالیات اقدام به بافت فرش می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا حدود دو هزار بافنده ثابت و متغیر در ۴۰ کارگاه فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: از زمان شروع کرونا بافندگان از کارگاه‌های تجمیعی به سمت بافت‌های خانگی تغییر مسیر دادند.

کیانی افزود: با این تغییر مسیر اطلاعات دقیقی از آمار بافندگان در دسترس نیست.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ فرش کوچک در سایزهای ۱.۳۰ در ۲.۳۰ و یک در ۲.۳۰ بافته و به مجموعه تحویل داده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری به نحوه فروش فرش‌های نذری اشاره کرد و گفت: فرش‌ها بعد از برش توسط کارشناسان قیمت‌گذاری شده و از سوی فرش‌فروشان استان به مزایده گذاشته می‌شود.

کیانی با بیان اینکه مبلغ فروش فرش‌های نذری با نظارت خاص به‌حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات واریز می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تأمین بخشی از هزینه ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) موردنظر بوده است و به دلیل اینکه ساخت این صحن به پایان نرسیده همچنان هزینه‌ها به این حساب منتقل می‌شود.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه