• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

آیین رونمایی از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو و افتتاح نمایشگاه تابلو فرش‌های ورزشی در توکیو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، به نقل از  گزارش  خبرآنلاین؛ سفارت ایران در ژاپن  در جریان بازی‌های المپیک‌ 2020 توکیو میزبان شرکت‌کنندگان در مراسم رونمایی از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو بود.

این مراسم با حضور مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، نماینده هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، نماینده کمیته ملی المپیک ژاپن، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزش ایران و محسن رضوانی عضو هیئت اجرایی برگزار شد.

در حضور این افراد همچنین از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو رونمایی شد. در این تابلو فرش که ویژه بازی‌های 2020 توکیو بافته شده است، طرح پنج حلقه ویژه المپیک دیده می‌شود.

 

* افتتاح نمایشگاه تابلو فرش‌های ورزشی

همزمان با رونمایی از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو، نمایشگاه تابلو فرش‌های ورزشی هم افتتاح شد تا این تابلو فرش در آن نگهداری و نمایش داده شود.

در این‌ نمایشگاه 17 تابلو فرش ورزشی دیگر در معرض نمایش گذاشته شده است. این تابلو فرش‌ها مربوط به رویدادهایی مانند جام جهانی 2018 روسیه، جام جهانی 2014 برزیل، جام جهانی 2022 کره جنوبی و ژاپن، نمونه نمونه فرش اهدایی به فدراسیون فوتبال استرالیا در مسابقات قهرمانی 2015 آسیا، تابلو فرش جام ملت های 2019 آسیا و ... است.

* اهدای فرش دستباف المپیک توکیو به IOC

از فرش دستباف المپیک توکیو چهار تخته بافته شده است. به گفته سیدرضا صالحی امیری و طبق آنچه در مراسم رونمایی به آن تأکید شد، یک تخته از این فرش به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اهدا می‌شود تا در موزه لوزان سوئیس نگهداری شود. همچنین یک تخته از فرش به کمیته المپیک ژاپن و سفارت ایران در این کشور اهدا شد. قرار است یک تخته از این فرش هم در موزه ملی ورزش ایران نگهداری شود.

* سفیر ایران در ژاپن: بافت این فرش نشانه توجه ایرانی ها به اهداف المپیک است

در مراسم رونمایی از تابلو فرش دستباف المپیک توکیو، مرتضی موحد رحمانی سفیر ایران در ژاپن گفت: به همه میهمانان که در این مراسم حاضر شده‌اند، خوش‌آمد می‌گویم. فرش ایران جلوه زیبا و خاطره‌انگیزی از بخش بزرگی از فرهنگ جهان است. بافت فرش ایرانی با طرح‌ها و رنگ‌ها و جذابیت‌های گوناگون، نشان از فرهنگ غنی ایرانیان دارد و برای تأثیرگذاری در سطح بین‌المللی است.

رحمانی ادامه داد: امروز فرش ایرانی به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران زمین در اقصی نقاط دنیا می‌درخشد و خوشحالم که تجار ژاپنی در این زمینه فعال هستند. در مراسم امروز با ابتکار و همت عادل غیبی که سال‌های طولانی را با مردم ژاپن زندگی کرده و در زمینه فرش ایرانی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است، تابلو فرشی را با موضوع المپیک رونمایی می‌کنیم. به طور قطع اقدام شرکت سونای در بافت این اثر ارزشمند در مسیر المپیک توکیو و خلق این اثر هنری نشانه توجه مردم ایران به اهداف عالیه المپیک است.

سفیر ایران در ژاپن گفت: در خاتمه ضمن تشکر از حضور همه میهمانان عالیقدر از تلاش‌های صمیمانه صالحی امیری، شرکت سونای و همه همکارانم در سفارت تشکر می‌کنم.

* تأکید صالحی امیری بر تاثیرگذاری نقش فرش ایرانی بر معرفی فرهنگ اصیل ایران

سیدرضا صالحی امیری هم خطاب به سفیر ایران در ژاپن و دیگر افراد حاضر در این مراسم گفت: مایه مسرت من است که در مراسم‌ رونمایی حضور دارم. از تمام ‌دست‌اندرکاران به ویژه سفارت ‌ایران در ژاپن و عادل غیبی تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی مردم ایران و ژاپن خاطرنشان کرد: این مشترکات از پیشینه روابط دوستانه میان دو کشور است که تاریخچه آن از زمان جاده ابریشم آغاز شد.

صالحی امیری تصریح کرد: فرش ایران به‌عنوان‌ نماد هنر ایرانی در خیلی از کشورها بوده و در معرفی فرهنگ اصیل ایرانی نقش مهمی داشته است. هر چند تاریخ بافت فرش به طور دقیق مشخص نیست، اما نشانه‌هایی است مبنی بر اینکه از 2500 سال پیش ایرانی‌ها بافت فرش را آغاز کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه این ارزش فرهنگی و فاخر دارای ارزش‌های بی‌نظیری است، گفت: موجب افتخار اینجانب است که به‌عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران در مراسم رونمایی حضور دارم. ما آرزومند توسعه روند حسنه و دیرینه ژاپن و ایران در همه ادوار بوده و هستیم و امیدوارم در توسعه روابط ورزشی هم‌ گام‌های اساسی برداریم.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه