• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

معاون استاندار همدان با اشاره به وضعیت صنعت فرش در استان همدان و حمایت های انجام شده گفت: استان همدان در عرصه حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی را انجام داده که در ادامه به پشتیبانی و کمک مدیران کشوری نیاز دارد.

 به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، به نقل از گزارش خبرگزاری موج همدان، ظاهر پورمجاهد، معاون استاندار همدان  در جلسه کمیته فرش استان همدان که با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، ابراز کرد: استان همدان نیز در عرصه حمایت از تولیدکنندگان و بافندگان فرش اقدامات بسیار خوب و قابل توجهی را انجام داده که در ادامه به پشتیبانی و کمک مدیران کشوری نیاز دارد.

وی اظهار داشت: استان‌ها نقشی در تدوین قوانین و سیاست‌های کلی حوزه فرش ندارند و قوانین و مصوبات این حوزه در سطح کلان باید دارای ثبات و پایداری باشد تا تلاش مدیران و فعالان هنر صنعت فرش در نقاط مختلف کشور منجر به نتیجه مطلوب که همانا رونق اقتصادی این صنعت برای درآمدزایی و ارزآوری است، شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت که تغییر قوانین و سیاست‌ها همواره برای تولیدکنندگان فرش آسیب به همراه داشته به نحوی که توسعه و رونق این هنر صنعت اصیل نیازمند ثبات در قوانین و مقررات است.

پورمجاهد با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات صنعت تولید و عرضه فرش دستباف در همدان، گفت: به همت استاندار و همراهی برخی دلسوزان، انجمن فرش استان و تمامی فعالان این حوزه شامل ریسنده، رنگرز، طراح، بافنده و تاجر در این تشکل ساماندهی شده اند.

او با بیان اینکه ۵۰ هزار بافنده در استان همدان مشغول تولید فرش هستند، افزود: بیمه بافنده ها و آموزش نسل جدید فعالان و علاقه مندان این هنر صنعت نیز از جمله اولویت‌های محوری انجمن فرش استان همدان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان به پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی در استان اشاره کرد و گفت: این تسهیلات به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی و طرح های مشاغل خانگی و خوداشتغالی پرداخته شده و فعالان فرش نیز می توانند از این حمایت‌ها بهره مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: تولید فرش یک کار اقتصادی و مقرون به صرفه با ایجاد اشتغال پایدار است و استانداری همدان آمادگی لازم برای حمایت از شاغلان این صنعت ارزنده را دارد.

به گفته پورمجاهد، فرش همدان دارای نقشه های اصیل و پرآوازه ای است و تاجران و بازرگانان باید در زمینه بازار سنجی و شناخت سلیقه مشتری به ویژه برای صادرات این محصول اقتصادی به کشورهای خارجی برنامه ریزی و تلاش هدفمندی داشته باشند.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه