• گزارش  اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    گزارش اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان در مورد فرش های دستباف نما

    فرش دستباف به عنوان اصیل ترین و ریشه دار ترین هنر ملی ایرانیان همواره جایگاه ویژه ای در میان جهانیان داشته است

    « ادامه مطلب »

  • بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    بررسی صادرات فرش ایران در شرایط جدید سیاسی

    با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران برگزار شد

    « ادامه مطلب »

  • نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی برگزار می شود

    نخستین نمایشگاه قالی‌های اروپای غربی و هند اروپایی در ایران همزمان با هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می شود

    « ادامه مطلب »

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه فرش می گوید: زمانی بزرگترین تولیدکننده ابریشم بودیم و صادر می کردیم ولی امروز به وارد کننده آن تبدیل شده ایم، وقتی مواد اولیه گران می شود روی قیمت تمام شده تولید فرش هم اثر می گذارد.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران، عبداله بهرامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه فرش اظهار کرد: در حالی که زمانی بزرگترین تولیدکننده ابریشم بودیم و صادرات می کردیم اکنون به بزرگترین واردکننده ابریشم جهان تبدیل شده ایم. در بحث نوغانداری و افزایش تولید پیله ابریشم کار به کندی پیش می رود و در حوزه فناوری فرش هم اقدامات خوبی شکل نگرفته است.
وی افزود: متاسفانه مواد اولیه فرش خیلی گران شده به نحوی که تنها 400 گرم پشم خوب یک میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و همین امر موجب شده تا قیمت تمام شده تولید هم بالا برود.
به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف طی سال گذشته موضوع تحریم ها و مصوبه تعهد ارزی از یک طرف و گرانی مواد اولیه، نبود بیمه، کرونا و عدم برگزاری نمایشگاهها از طرف دیگر لطمه شدیدی به صنعت فرش دستباف زده و باعث شده تا بسیاری از بافندگان از این بخش خارج شوند چون وقتی صادرات فرش نباشد تولید آن هم دیگر معنا ندارد.
بهرامی در ادامه آمار بیمه شدگان فرش دستباف در کل کشور را 240 هزار نفر بیمه شده ذکر کرد و با اشاره به بحث بیمه قالیبافان و بافندگان فرش گفت: سال گذشته بحث بیمه روستاییان و عشایر مطرح شد که تعدادی از قالیبافان از آن بهره مند شدند. البته بیمه تامین اجتماعی با بیمه روستاییان و عشایر فرق دارد از این جهت که در بیمه روستاییان حداقل پرداختی برای زمان بازنشستگی بسیار پایین است و دفترچه خدمات درمانی ندارد ولی بیمه تامین اجتماعی به مراتب بهتر است و مبلغ بالایی هم به نسبت باید پرداخت شود به نحوی که برای یکسال بیمه بافنده باید 860 هزار تومان بپردازد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش دستباف گفت: برگزاری نمایشگاههای فرش در عرضه و فروش آن نقش بسزایی دارند چون تبلیغات گسترده ای برای آن صورت می گیرد و از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور می یابند و سفارش می دهند ولی متاسفانه سال گذشته به دلیل کرونا و عدم حضور تجار و بازرگانان خارجی نمایشگاه فرش دستباف برگزار نشد.
وی افزود: نمایشگاه بین المللی فرش دستباف بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان در خاورمیانه به شمار می آید که متاسفانه امسال نیز از شیوع کرونا تاثیر پذیرفته و نظر مرکز ملی فرش این است که چون بودجه ای در اختیار ندارد تجار و بازرگانان خارجی به نمایشگاه دعوت نشوند که این مساله قطعا به فروش و عرضه نمایشگاهی فرش دستباف لطمه می زند در حالی که برگزاری آن فرصت مغتنمی برای عرضه و نمایش و فروش تولیدات فرش دستباف ایرانی است و امیدواریم که امسال به برگزاری آن کمک شود.

پرداخت آنلاین

لطفاً جهت پرداخت وجه به صورت آنلاین، مبلغ مورد نظر را به ریال وارد نموده و پرداخت نمائید.
مبلغ (ريال) :

خبرنامه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق است به اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران

طراحی گرافیکی و طراحی وب سایت توسط استودیو طراحی حاشیه